Popis
Studenti oboru rozvíjejí výtvarně-praktické dovedností v oblastech grafického a obalového designu, animace, audiovizuální tvorby, digitální fotografie a web designu. je nejmladším oborem, byl založen v roce 2010. Jeho žáci získávají v průběhu studia zkušenosti s jednotlivými nástroji multimediální tvorby. Důraz se klade na rozšiřování znalostí v oblasti počítačových technologií. Neméně významným vzdělávacím celkem je rozvoj výtvarně-praktických dovedností v oblasti grafického designu, vizuální reklamy, obalového designu, 3D grafiky, klasické a digitální animace, audiovizuální tvorby, digitální fotografie a webdesignu. Žáci jsou vedeni k samostatnému tvůrčímu přístupu, mají vztah ke všem formám výtvarného umění, orientují se v multimediální a reklamní tvorbě. Více o oboru naleznete na webových stránkách školy.
Podmínky přijetí
Talentová zkouška.Kritéria přijetí naleznete na webových stránkách školy.
Učební plány
Vzdělávací okruhy | Počet týdenních vyučovacích hodin | ||||
1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | celkem | |
Povinné vyučovací předměty | |||||
a) všeobecně vzdělávací předměty | |||||
Český jazyk a literatura | 2 | 2 | 3 | 3 | 10 |
Anglický jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Občanský základ | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Matematika | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Fyzika | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Chemie | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Ekologie | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Ekonomika | 0 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Informačně technologický základ | 4 | 4 | 3 | 0 | 11 |
Celkem | 20 | 15 | 15 | 12 | 62 |
b) odborné předměty | |||||
Dějiny výtvarné kultury | 2 | 3 | 3 | 3 | 11 |
Technologie | 2 | 6 | 4 | 2 | 14 |
Výtvarná příprava | 7 | 6 | 0 | 0 | 13 |
Technické kreslení | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Figurální kreslení | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
Praktická cvičení | 4 | 5 | 6 | 7 | 22 |
Navrhování | 0 | 0 | 7 | 7 | 14 |
Písmo | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
CELKEM | 19 | 22 | 23 | 22 | 86 |
CELKEM ROČNÍK | 39 | 37 | 38 | 34 | 148 |
Profil absolventa
Absolventi oboru Multimediální tvorba mají velmi široké uplatnění. Mohou se realizovat v produkci multimediální tvorby, počítačových her, počítačové a klasické animace, statické i animované prostorové reality, filmových klipů, další možnosti jim nabízí tvorba webových stránek, tiskových materiálů či multimediálních výukových prezentací. Při rozhodování o vysokoškolském studiu mohou absolventi volit z nabídky škol se zaměřením na multimediální tvorbu, fotografickou, filmovou a televizní tvorbu či grafický design nebo mohou zkusit pedagogická studia s výtvarným zaměřením.
Úspěchy školy v tomto oboru
POPAI STUDENT AWARD 2013 /Lucie Navrátilová / 1. místo
POPAI STUDENT AWARD 2013 / David Gazdoš / Cena sympatie
AEROKRAŤAS 2013 / NEJLEPŠÍ FILM NA VOLNÉ TÉMA / Marián Šubík a Ondřej Uherek / film Scriptorium 2. místo
MLADÝ OBAL 2013 / Design pro seniory / Martina Doležalová / Pleny pro dospělé / vybráno do katalogu
STUDENTSKÝ DESIGN 2016 / 1. místo – Petra Macháčková za animovaný film Telka / 3. místo – Lucie Navrátilová za video mapping Cesta život
Spolupráce se sociálními partnery
http://www.nadacedks.cz/