Popis
Absolvent získá široký odborný profil v oblasti instalatérské i elektrotechnické, je dostatečně adaptabilní i v příbuzných oborech. Je připraven k výkonu kompletních odborných prací na vnitřních instalatérských a elektrotechnických rozvodech (např. instalatér (voda, kanalizace, topení, plyn), provozní elektrikář, elektromechanik, elektromontér, mechanik měřicích, regulačních a automatizačních zařízení, elektrotechnik aj.). Může zastávat funkce technickohospodářských pracovníků, servisního technika, vedoucího provozovny apod., dále se může uplatnit v samostatném podnikání v oblasti technických zařízení budov a elektrotechnických zařízení.
Školní vzdělávací program tohoto maturitního oboru je unikátně zpracován tak, aby žáci měli v průběhu třetího ročníku zároveň získat výuční list oboru Elektrikář, což výrazně zvyšuje možnosti jejich budoucího uplatnění.
Podmínky přijetí
Ke vzdělávání škola přijímá uchazeče, kteří splnili základní školní docházku. Žáci jsou přijímáni ke studiu podle hodnocení na vysvědčení z předchozího vzdělávání, podle hodnocení dosaženého při přijímací zkoušce (je-li stanovena). Konkrétní podmínky pro přijímání ke vzdělávání jsou k dispozici zde.
Učební plány
Název vyučovacího předmětu | Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku | Celkem | |||
1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | ||
Český jazyk | 2 | 2 | 2 | 1 | 7 |
První cizí jazyk | 4 | 4 | 3 | 3 | 14 |
Dějepis | 3 | 0 | 0 | 0 | 3 |
Občanská nauka | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 |
Základy ekologie | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
Fyzika | 1 | 1 | 1 | 0 | 3 |
Chemie | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Matematika | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Literární výchova | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Informační a komunikační technologie | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
Ekonomika | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 |
Základy stavitelství | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Strojnictví | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Vytápění a vzduchotechnika | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 |
Instalace vody a kanalizace | 0 | 1 | 1 | 2 | 4 |
Plynárenství | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Technické kreslení | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 |
Základy elektrotechniky | 3/1 | 0 | 0 | 0 | 3 |
Elektrické stroje a přístroje | 0 | 1 | 1/1 | 1 | 3 |
Elektronika | 0 | 1 | 2/1 | 1 | 4 |
Rozvod a užití elektrické energie | 0 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Automatizace | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Elektrotechnologie | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Seminář z matematiky | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Odborný výcvik | 6 | 12 | 12 | 6 | 36 |
Celkem | 35 | 35 | 33 | 31 | 134 |
Uplatnění absolventa v praxi
Absolvent oboru MIEZ je středoškolsky vzdělaný pracovník s odborným vzděláním, s maturitou a možností získání výučního listu Elektrikář. Získané vzdělání mu umožní uplatnit se především v povolání běžné instalatérské a elektrikářské profese, kde zvládá souběžně obě řemeslné činnosti a výhodně v jedné osobě je sdílí a uplatňuje.
Jeho specifické uplatnění vysoce hodnocené spočívá v činnostech, jako jsou:
- technik kotelen a výtopen,
- revizní technik kotlů, tepelných čerpadel, solárních systémů a fotovoltaik,
- servisní technik pro oblasti ÚV,
- revizní technik EL + plynu,
- revizní technik strojů, hromosvodů, regulačních systémů aj.,
- revizor spalinových cest,
- montér klima zařízení, klimatizačních jednotek a rekuperace vzduchu,
- montážní technik v nábytkářském sektoru při dopojování kuchyňského vybavení a zařízení,
- projektant staveb (RD, BD, průmysl. hal, skladů, výměníků, bazénů, akvaparků aj.),
- montér chytrých domů aj.
- Získaným vzděláním má absolvent vytvořeny předpoklady i pro další vzdělávání vysokoškolského studia technického zaměření.