Popis
Obor je jedním z nejstarších oborů SUPŠ Uherské Hradiště, byl založen v roce 1940. Jeho žáci získávají zkušenosti s různými sochařskými materiály. Základem jejich vzdělávání je studium „věčného materiálu“, kamene a škály možností práce s ním. Důraz je kladen na plastickou invenci a rukodělnou řemeslnou zručnost, s využitím možností počítačových technologií. V současné době se sochařství víc než kdykoliv v minulostí prolíná s designem, architekturou nebo IT technologiemi. Žáci sochařství jsou vedeni k samostatnému tvůrčímu chápání světa a dění v něm, učí se skloubit estetické cítění s dobrou znalostí řemesla. Studenti tohoto oboru jsou po celou dobu studia seznamováni s širokou škálou sochařských materiálů, technik a technologií.
Podmínky přijetí
Talentová zkouška. Více informací o přijímací zkoušce a kritériích přijetí naleznete na webových stránkách školy.
Učební plány
Vzdělávací okruhy | Počet týdenních vyučovacích hodin | ||||
1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | celkem | |
Povinné vyučovací předměty | |||||
a) všeobecně vzdělávací předměty | |||||
Český jazyk a literatura | 2 | 2 | 3 | 3 | 10 |
Anglický jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Občanský základ | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Matematika | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
Fyzika | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Chemie | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Ekologie | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Ekonomika | 0 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Informačně technologický základ | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
CELKEM | 17 | 12 | 11 | 11 | 51 |
b) odborné předměty | |||||
Dějiny výtvarné kultury | 2 | 3 | 3 | 3 | 11 |
Technologie | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Výtvarná příprava | 7 | 7 | 0 | 0 | 14 |
Modelování | 0 | 0 | 9 | 9 | 18 |
Technické kreslení | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Figurální kreslení | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
Praktická cvičení | 6 | 7 | 9 | 9 | 31 |
Přípravné kreslení | 2 | 3 | 0 | 0 | 5 |
Písmo | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 |
CELKEM | 21 | 24 | 26 | 26 | 97 |
CELKEM ROČNÍK | 38 | 36 | 37 | 37 | 148 |
Profil absolventa
Absolventi oboru Kamenosochařství mají možnost pokračovat ve studiu na vysokých školách v oborech, které vyžadují kreativní myšlení. Mohou rovněž pracovat jako samostatní výtvarníci, případně se po dalším specializovaném studiu věnovat restaurátorství soch a kamene. Mnozí se stávají úspěšnými sochaři, architekty a designéry.