Popis
Obor je koncipován tak, aby jeho absolventi získali co nejlepší uplatnění na trhu práce. Během studia získají odborné dovednosti z oblasti rozvodu vody, plynu, kanalizace a vzduchotechniky. Součástí vzdělávání je i příprava k získání svářečských certifikátů potřebných pro výkon tohoto povolání. Škola nebude hradit žákům získání svářečského průkazu.
Podmínky přijetí
- Splnění povinné školní docházky nebo úspěšné ukončení základního vzdělání před splněním povinné školní docházky;
- splnění podmínek přijímacího řízení, jehož kritéria jsou stanovena příkazem ředitele;
- splnění podmínek zdravotní způsobilosti uchazečů o studium (posouzení praktickým lékařem).
Učební plány
Název vyučovacího předmětu | Počet týdenních vyučovacích hodin v ročníku | Celkem | ||
1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | ||
Český jazyk | 1 | 1 | 1 | 3 |
Cizí jazyk | 2 | 2 | 2 | 6 |
Občanská nauka | 1 | 1 | 1 | 3 |
Fyzika | 1 | 1 | 0 | 2 |
Chemie | 1 | 0 | 0 | 1 |
Biologie a ekologie | 1 | 0 | 0 | 1 |
Matematika | 2 | 1 | 1 | 4 |
Seminář z matematiky | 0 | 1 | 0 | 1 |
Literární výchova | 1 | 1 | 0 | 2 |
Tělesná výchova | 1 | 1 | 1 | 3 |
Informační a komunikační technologie | 1 | 1 | 1 | 3 |
Ekonomika | 0 | 1 | 1 | 2 |
Stavební konstrukce | 1 | 0 | 0 | 1 |
Technické kreslení | 2 | 1,5 | 1,5 | 5 |
Odborná cvičení | 0 | 1 | 1 | 2 |
Materiály | 2 | 0 | 0 | 2 |
Vodoinstalace | 1 | 1,5 | 2,5 | 5 |
Plynárenství | 0 | 1 | 1 | 2 |
Vytápění | 1 | 1,5 | 2,5 | 5 |
Praktická cvičení | 2 | 0 | 0 | 2 |
Odborný výcvik | 15 | 17,5 | 17,5 | 50 |
Celkem | 36 | 35 | 34 | 105 |
Profil absolventa
Absolvent se uplatní v povolání instalatér a topenář na typových pozicích montér vnitřního rozvodu vody a kanalizace, topenář, montér vnitřního rozvodu plynu a zařízení. Absolvent se uplatní při montážích, opravách a údržbě vnitřních rozvodů studené a teplé vody, kanalizace, topení, vnitřních rozvodů plynu včetně montáže armatur, zařizovacích předmětů a spotřebičů. Uplatní se i při montážích rozvodů vzduchotechniky. Absolvent má vytvořeny předpoklady pro další vzdělávání.
Úspěchy školy v tomto oboru
Žáci tohoto oboru se každoročně účastní dovednostní oborové soutěže Učeň instalatér, na které obsazují přední pozice stejně jako v soutěžích pořádaných v rámci projektu Hledáme mladé technické talenty.
Spolupráce se sociálními partnery
Mezi sociální partnery školy patří Úřad práce Zlín, Pozemní stavitelství Zlín, a.s., Nové ARBO s.r.o. Zlín, Kamil Elšík – INSTAHEL, HARKO s.r.o. Kroměříž, PETAS Petřík, s.r.o., INSTALACE plus, spol. s r.o., Ivan Topič s.r.o, Holešov a další firmy a organizace, s nimiž škola spolupracuje v rámci odborného výcviku žáků. Neméně důležitými sociálními partnery jsou rodiče žáků, kteří mohou prostřednictvím školské rady ovlivňovat vzdělávací proces.