Popis
Žáci tohoto oboru zvládnou širokou škálu úkolů z oblasti užité grafiky, reklamy a z oblasti grafického designu. Během studia se učí používat speciální počítačové grafické programy, a také si osvojí klasické grafické techniky. Žáci se učí účinně používat grafickou stylizaci a zkratku, tříbí si vlastní citlivost k písmu, řeší úkoly z oblasti grafického designu a reklamy. Navrhují propagační materiály, jednotný vizuální firemní styl, velkoplošnou reklamu a obalový design. Učí se používat speciální grafické programy, graficky upravují reklamní tiskoviny, časopisy, knihy, zabývají se ilustrační tvorbou a studiem klasických grafických technik. Praktická výuka je doplněna o speciální technologii, která se zabývá materiály, historií a vývojem grafiky a polygrafie.
Podmínky přijetí
Talentová zkouška.Kritéria přijetí naleznete na webových stránkách školy.
Učební plány
Vzdělávací okruhy | Počet týdenních vyučovacích hodin | ||||
1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | celkem | |
Povinné vyučovací předměty | |||||
a) všeobecně vzdělávací předměty | |||||
Český jazyk a literatura | 2 | 2 | 3 | 3 | 10 |
Anglický jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Občanský základ | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 |
Matematika | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
Fyzika | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Chemie | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Ekologie | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Ekonomika | 0 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Informačně technologický základ | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
CELKEM | 18 | 13 | 12 | 12 | 55 |
b) odborné předměty | |||||
Dějiny výtvarné kultury | 2 | 3 | 3 | 3 | 11 |
Technologie | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Výtvarná příprava | 4 | 8 | 0 | 0 | 12 |
Technické kreslení | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 |
Přípravné kreslení | 3 | 3 | 0 | 0 | 6 |
Figurální kreslení | 0 | 0 | 4 | 3 | 7 |
Praktická cvičení | 5 | 5 | 6 | 8 | 24 |
Navrhování | 0 | 0 | 8 | 9 | 17 |
Písmo | 2 | 2 | 2 | 0 | 6 |
CELKEM | 20 | 23 | 25 | 25 | 93 |
CELKEM ROČNÍK | 38 | 36 | 37 | 37 | 148 |
Profil absolventa
Absolvent oboru Grafický design má předpoklady pro samostatnou grafickou, designérskou nebo ilustrační tvorbu. Je připraven pro práci v grafických studiích, v různých reklamních agenturách, redakcích, nakladatelstvích a tiskárnách. Rovněž může pokračovat v dalším studiu na některé z vysokých škol výtvarné či výtvarně pedagogické orientace.
Úspěchy školy v tomto oboru
Spolupráce se sociálními partnery
Baťa, RI Okna, Continental, Moleda, Slezské kamenolomy, ICM