Popis
Výuka v oborech se zaměřuje na odbornou přípravu pro firmy regionu. Žáci se seznamují s jednotlivými výrobami chemických látek s ohledem na životní prostředí. Nedílnou součástí výuky je práce v chemické laboratoři. V rámci odborné praxe uplatňují znalosti ve firmách. Chemické obory jsou vhodné pro chlapce, kteří po jejich absolvování nacházejí uplatnění na volných pracovních místech v provozech firem regionu s chemickým zaměřením, i dívky, které mohou nalézt uplatnění v chemických laboratořích.
Podmínky přijetí
- Splnění povinné školní docházky nebo úspěšné ukončení základního vzdělání před splněním povinné školní docházky
- Splnění podmínek přijímacího řízení prokázáním vhodných schopností, vědomostí, dovedností a zájmů
- Znalosti uchazeče vyjádřené hodnocením na vysvědčení z předchozího vzdělávání
- Splnění podmínek zdravotní způsobilosti uchazečů o studium daného oboru stanovených vládním nařízením. K posouzení zdravotního stavu je příslušný registrující praktický lékař
Učební plány
Název školního vzdělávacího programu | Chemik operátor | ||||
Zaměření | |||||
Délka a forma vzdělávání | 4 roky, denní studium | ||||
Datum platnosti ŠVP | od 1. 9. 2010 | ||||
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů | Počet týdenních vyučovacích hodin | ||||
Povinné vyučovací předměty | 1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | Celkem |
Český jazyk a literatura | 3 | 2 | 3 | 3 | 11 |
Cizí jazyk | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Občanská nauka | 2 | – | – | 1 | 3 |
Dějepis | 2 | – | – | – | 2 |
Matematika | 3 | 3 | 3 | 3 | 12 |
Chemie | 2 | – | – | – | 2 |
Fyzika | 2 | 2 | – | – | 4 |
Ekologie | 1 | – | – | – | 1 |
Informační a komunikační technologie | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Tělesná výchova | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 |
Ekonomika | – | – | 2 | 1 | 3 |
Základy elektrotechniky | 2 | – | – | – | 2 |
Technická dokumentace | 2 | – | – | – | 2 |
Strojnictví | 2 | – | – | – | 2 |
Odborná chemie | – | 2 | 3 | 2 | 7 |
Technologie | – | 3 | 2 | 2,5 | 7,5 |
Chemické procesy | – | 3 | 2 | 2,5 | 7,5 |
Odborný výcvik | 6 | 12 | 12 | 12 | 42 |
Celkem | 34 |